תם הטקס • חיל הים השתלט על משט הפרובוקציה

    דוד קורצווייל No Comments on תם הטקס • חיל הים השתלט על משט הפרובוקציה
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל הודיע על "השתלטות כוח צה"ל על כלי השיט "מריאן" שהיה בדרכו להפרת הסגר הביטחוני הימי על רצועת עזה".

    דובר צה"ל מסר כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים למנוע מכלי השיט "מריאן" מלהגיע לחופי רצועת עזה ולהפר את הסגר הימי, השתלטו לפני זמן קצר לוחמי זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים.

    כאמור, הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגים בכלי השיט בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט ולהשיטו לנמל אשדוד.

    בספינה "מריאן" שנשאה את דגל שבדיה. שהו 18 נוסעים, כולל הח"כ הישראלי באסל גטאס, הישראלי היורד דרור פיילר ומונסף מרזוקי נשיא תוניס לשעבר.

    הספינה אמורה להגיע לנמל אשדוד בשעות הצהריים ולקבל איגרת מראש הממשלה ובה נאמר בין השאר "נראה שטעיתם בדרך. אולי התכוונתם להפליג למקום לא רחוק מכאן – סוריה. שם טובח משטרו של אסד מידי יום בבני עמו וזאת בתמיכת המשטר הרצחני של איראן"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפשיטת צה"ל ואמר "אני מבקש לשבח את חיילי ומפקדי חיל הים על הביצוע הנחוש והיעיל במעצר נוסעי הספינה שניסתה להיכנס לחופי עזה בניגוד לחוק. במשט הזה אין דבר מלבד מפגן של צביעות ושקרים שרק מסייע לארגון הטרור חמאס ומתעלם מכל הזוועות באזורנו.

    מניעת כניסה דרך הים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי ואף קיבלה גיבוי מוועדה של מזכ"ל האו"ם. ישראל היא דמוקרטיה שמגנה על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי. איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים.

    רק לפני שנה סיכלנו ניסיון להבריח מהים מאות אמצעי לחימה שהיו מיועדים לפגוע באזרחי ישראל. אין סגר על רצועת עזה. ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה – כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בנוסף ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים לרבות הקמת מרפאות ובתי-חולים.

    ישראל היא מדינת שוחרת שלום שפועלת על פי החוק הבינלאומי כדי לאפשר לתושביה חיים בטוחים ולילדיה לגדול בשקט ובשלווה".



    0 תגובות